Káva a sport

13. února 2013 v 18:24 |  Vegetariánské recepty
Je před vámi sportovní aktivita a máte chuť na kávu? Nic vám nebrání si šálek chutné a voňavé kávy vychutnat.


Káva a sport se totiž navzájem nevylučují. Naopak, kofein v kávě obsažený patří k nejrozšířenějším stimulačním látkám a je prokázáno, že když vypijete kávu před cvičením, vaše výkonnost se zvýší. Kofein má také vliv na uvolňování adrenalinu, což navozuje v těle příjemné a vzrušující pocity.

Jak dlouho před cvičením pít kávu

Je výhodné pít kávu 20 až 60 minut před nebo 1 až 2 hodiny po cvičení, kdy tělo potřebuje zavodnit a vytvořit si tím prostředí pro přirozenou obnovu.

V jakém množství kávu pít

Tak jako u ostatních věcí platí i v případě kávy princip míry věcí. V rozumné míře má káva pozitivní účinky a její pravidelná konzumace v množství do čtyř šálků denně například snižuje riziko vzniku diabetu II. stupně a působí jako prevence proti Alzheimerově chorobě. Naopak přílišná konzumace tohoto nápoje může způsobit obtíže, mezi které patří zvýšený krevní tlak či nespavost.
Japonci a káva, která se mezi nimi těší stále větší oblibě.
Další články:
Amnestie naruby 2013 v lednu tohoto roku.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama